Nadlimitnou zákazkou sa nemá na mysli nadlimitná zákazka podľa zákona o
verejnom obstarávaní, čo by bola nepriama novela tohto zákona. Ide o
nadlimitnú zákazku na účely zákona o podpore ekologických vozidiel
cestnej dopravy.
Podiel obstarávaných nízkoemisných alebo bezemisných osobných vozidiel,
mikrobusov a nákladných áut do 3,5 tony v päťročnom referenčnom období
do konca roka 2025 má byť 22 %. Pri ostatných nákladných automobiloch by
mali obstarávatelia a verejní obstarávatelia zabezpečiť 8-percentný
podiel týchto vozidiel, no od roku 2026 a tiež v treťom referenčnom
období od roku 2031 do roku 2035 by to už malo byť o percento viac.
Významný nárast povinného podielu ekologických vozidiel obstarávateľov a
verejných obstarávateľov má byť u autobusov a trolejbusov, a to z 34 % v
období od augusta 2021 do konca roka 2025 na 48 % od roku 2026.
Za ekologické vozidlo v kategóriách osobné vozidlo, mikrobus alebo
nákladné vozidlo do 3,5 tony do konca roka 2025 sa podľa návrhu považuje
také, ktoré má emisný limit oxidu uhličitého (CO2) vo výške 50 gramov
na kilometer. Od roku 2026 malo byť v týchto kategóriách za ekologické
považované vozidlo s nulovými emisiami CO2.
Nákladné automobily nad 3,5 tony a autobusy budú považované za
ekologické, pokiaľ budú napríklad využívať elektrickú energiu, prípadne
alternatívne palivá, ako vodík, syntetické a parafinické palivo,
stlačený zemný plyn (CNG), skvapalnený zemný plyn (LNG), skvapalnený
ropný plyn (LPG) či biopalivo.